SEMME


Hej! Sommarn kom och sommarn gick, det lät ju nästan som en dikt. Nånå livet rullar på, förra torsdag jobbade jag halvdag och sen flög jag ner till Grythyttan för att fira Elina som tog examen. Nu är hon utbildad kulinarisk kock och måltidskreatör. Låter rätt fränt tycker jag, längtar till den dagen jag också har en högskoleexamen! Vädret var näst intill on top där nere och vi hade riktigt härliga dagar. På söndag började jag o Elina att köra bil uppåt, blev några stopp efter vägen tills vi äntligen var i Umeå efter midnatt. På måndag fortsatte färden hemåt för sista dagarna jobb.


Idag är det lördag och jag har jobbat min sista dag på skolan igår. Det var med blandade känslor jag kom dit halv7 på morgonen när jag visste att det var min sista öppning på fritids. När ett barn gråtandes sa att hon kommer sakna en och att en varit som en storasyster, så fällde man en o annan tår. Sen när man fick så fina blommor, ljus, kort och choklad så blir man alldeles varm i hjärtat.

Nu är jag ledig fyra veckor innan jag börjar jobba lite på blomstergården. Så just nu sitter jag på bussen påväg mot Piteå, ska bli skönt o få pussa på hampe och bara vara. Annas student och bröllop i Umeå väntar också! 
Pusspuss


Kommentera här: