rädd

Linda skulle egentligen komma idag o fota, men hon blidde sjuk så de blev inget av de. Var typ -17 när jag vakna så var ju bra att de inte blev idag ändå, man hade ju hackat ihjäl där ute i kylan. Man har inte riktigt hunnit vänja sig ännu vid snö och kyla. Nu borde de väl vara vinter på riktigt tror jag.

Datan börja dampa som f a n, blev något rädd o slog av skiten. Trodde jag hade fått virus, då hade de varit illa. Nu verkar den funka som vanligt så hoppas de bara var nå tillfälligt dampryck. Men den börjar ju bli nåra år, så man borde kanske köpa en ny innan den kraschar helt, synd bara att man är rätt så fattig.

Är ensam hemma, grymt skönt. Alla andra är i staden. Vet inte vad jag ska hitta på nu. Kanske gå ner till stallet o borsta hästarna o sånt. Orkar då inte rida iaf, alldeles för kallt tycker jag. Nog för att på vintern är de ju alltid typ såhär kallat, men man måste vänja sig vid kylan först. Nu börja de snöa åxå.

Ska väl ta o slå en pling till Elina åxå nångång idag, åker nog dit om nån da, kanske redan imon vem vet.


 

Kommentera här: