Onsdag

Sitter i datasalen igen. Igår så tänkte jag mobilblogga men råkade göra något så allt försvann så jag orkade inte skriva om eftersom det inte är världens snabbaste att blogga via mobilen. Men jag gick iallafall till ica i regnet det var grymt skönt och gå fast det regnade. Fast man var typ genomblöt när man kom tillbaka igen. Regnar det hemma också? :(

Somsagt stallet idag igen. På morgonen fick jag vara med o kolla på en lektion där de körde en häst. Hjälpte o lägga ut koner ode. Sen fick jag åka brevid och sen även testa själv att hålla i tömmarna o styra. Det var kul. Synd att Limbo och Falcon inte är inkörda och lite sent och börja köra in dem nu. Sen fick jag vara med på en lektion jag red Bella. En grymt söt skäck som är vit och brun. Henne skulle jag lätt kunnat ta med mig hem. Och Lukas också han som vi körde. En ardenner tror jag att han är (inte så hajj på det där med hästraser) och grymt fin är han. Vi travade iallafall över bommar, både sånna som var på marken och upphöjda bommbar. Det var skojsigt. Vi tänkte hoppa först men dem hade harvat där inne idag så underlaget var jätte mjukt. En som red en unghäst flög av, usch va läskigt det såg ut.


Mr X

Bella

Glömde ta med kameran till stallet, fast det har typ regnat idag så ute hade det ändå inte blitt nå fina bilder. Ska försöka komma ihåg den till på fredag när jag är i stallet igen. Imon ska jag vara i ladugården. Usch det luktar så äckligt där!

Jaja va jag skriver mycket. Nu ska jag börja avrunda det hära. Ska gå upp och äta snart. Har för mig att det var kyckling taco, det låter ju gott iallafall.


Kommentera här: